„Nasza idealna szkoła” – o oczekiwaniach i partycypacji rodziców w życiu podstawowej szkoły prywatnej
Słowa kluczowe:
szkoła niepubliczna, szkoła prywatna, partycypacja rodziców, oczekiwania rodziców,, orientacja pedagogiczna rodziców, szkoła jako organizacja ucząca sięAbstrakt
Artykuł porusza problem rozwoju społecznego uczestnictwa w systemie edukacyj-nym na podstawie szkół niepublicznych. Szkoła prywatna jest rozpatrywana jako organizacja osadzona w realiach rynkowych powodujących, że musi ona podążać za oczekiwaniami odbiorcy jej usług, klienta zewnętrznego czyli ucznia i jego rodziców. Taka orientacja wymaga stałej analizy i uwzględniania potrzeb i oczekiwań współczesnych rodziców. „Nasza idealna szkoła” to ukazanie oczekiwań rodziców ukrytych pod słowem „idealna” oraz próba odpowie-dzi na pytanie o możliwość partycypacji rodziców w życiu szkoły, czyli czy szkoła w polskich realiach edukacyjnych, może być „naszą szkołą”, czyli szkołą rodziców.