SAMOOCENA SZKOLNYCH DORADCÓW ZAWODOWYCH W ZAKRESIE DORADCZYCH KOMPETENCJI METODYCZNYCH
DOI:
https://doi.org/10.34813/37coll2022Słowa kluczowe:
doradztwo zawodowe, doradca zawodowy, kompetencje metodyczne, szkołaAbstrakt
Celem artykułu jest analiza postrzegania własnych zasobów kompetencyjnych przez doradców zawodowych pracujących w polskich szkołach. Zaprezentowane zostały dane pochodzące z badań sondażowych dotyczących samooceny szkolnych doradców zawodowych w obszarze ich kompetencji metodycznych oraz deklaracji w zakresie potrzeb edukacyjnych dotyczących profesjonalnego rozwoju zawodowego. Ba- dania zrealizowano w grupie 259 szkolnych doradców zawodowych. Na podstawie dokonanych analiz wskazane zostały nie tylko luki kompetencyjne, ale także propozycje oddziaływań edukacyjnych ukierunkowanych na eliminację deficytów i rozwój profesjonalny szkolnych doradców zawodowych.
Pobrania
Opublikowane
Numer
Dział
Licencja
Prawa autorskie (c) 2022 Małgorzata Rosalska, Sławomir Szymczak, Jakub Wierzbicki
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.