SAMOOCENA SZKOLNYCH DORADCÓW ZAWODOWYCH W ZAKRESIE DORADCZYCH KOMPETENCJI METODYCZNYCH

Autor

DOI:

https://doi.org/10.34813/37coll2022

Słowa kluczowe:

doradztwo zawodowe, doradca zawodowy, kompetencje metodyczne, szkoła

Abstrakt

Celem artykułu jest analiza postrzegania własnych zasobów kompetencyjnych przez doradców zawodowych pracujących w polskich szkołach. Zaprezentowane zostały dane pochodzące z badań sondażowych dotyczących samooceny szkolnych doradców zawodowych w obszarze ich kompetencji metodycznych oraz deklaracji w zakresie potrzeb edukacyjnych dotyczących profesjonalnego rozwoju zawodowego. Ba- dania zrealizowano w grupie 259 szkolnych doradców zawodowych. Na podstawie dokonanych analiz wskazane zostały nie tylko luki kompetencyjne, ale także propozycje oddziaływań edukacyjnych ukierunkowanych na eliminację deficytów i rozwój profesjonalny szkolnych doradców zawodowych.

Pobrania

Opublikowane

2023-03-01

Numer

Dział

Artykuły