POTENCJAŁ EDUKACYJNY SREBRNEJ GOSPODARKI

Autor

  • Radomir Miński Akademia Marynarki Wojennej im. Bohaterów Westerplatte w Gdyni Wydział Nauk Humanistycznych i Społecznych, Katedra Studiów Edukacyjnych https://orcid.org/0000-0002-1561-1504
  • Radosław Breska Akademia Marynarki Wojennej im. Bohaterów Westerplatte w Gdyni Wydział Nauk Humanistycznych i Społecznych, Katedra Studiów Edukacyjnych https://orcid.org/0000-0002-7634-8068

DOI:

https://doi.org/10.34813/39coll2021

Słowa kluczowe:

ekonomia społeczna, uczenie się przez całe życie, srebrna gospodarka, seniorzy, starzenie się społeczeństw

Abstrakt

Proces starzenia się społeczeństw został uznany za globalny problem współczesnego świata, a zarazem najpoważniejsze wyzwanie społeczno-gospodarcze, stojące przed rządami państw. Zasygnalizowane zmiany można analizować dwojako: z tzw. perspektyw apokaliptycznej – starzenia się społeczeństw jako zagrożenia dla rozwoju gospodarczego, oraz z perspektywy dalekowzroczności – świadomość zmian demograficznych daje szansę, aby się na nie przygotować.
Celem artykułu jest zwrócenie uwagi, że pojęcie tzw. srebrnej gospodarki należy traktować szerzej – nie tylko jako możliwość wykorzystania siły nabywczej seniorów, ale również jako potencjalnych pracowników, dysponujących pokaźnym kapitałem społecznym.

Pobrania

Opublikowane

2021-12-26

Numer

Dział

Artykuły