STATUS NOWYCH MEDIÓW W KULTURZE WSPÓŁCZESNEJ

Autor

  • Beata Guzowska Uniwersytet Rzeszowski

Słowa kluczowe:

nowe media, nowe technologie, kultura masowa, konsumpcja, symulacja, implozja, wizualność

Abstrakt

Współcześnie tak zwane nowe media charakteryzują się przede wszystkim natychmiastową dostępnością, zwielokrotnieniem „światów”, powszechnością. Informacje i obrazy oferowane ze strony mediów zasadniczo wpływają na nasz stosunek do innych ludzi, nasze pomysły, ideały, preferowany styl życia. Nowe media prowadzą do zmiany w postrzeganiu miejsc, czasu czy też wymiarów ludzkiej egzystencji. Należy szczególnie podkreślić, iż kultura współczesna z coraz bardziej rozwiniętymi systemami informacyjnymi i przy udziale nowych mediów sprawia, że mamy do czynienia z powstawaniem swoistych nowych przestrzeni i form porozumiewania się oraz interakcji.

Pobrania

Opublikowane

2014-12-09

Numer

Dział

Artykuły