Edukacja i kultura, czyli różnorodność w integrującej się Europie – szansa czy problem?

Autor

  • Paulina Sokołowska

Słowa kluczowe:

edukacja, kultura, integracja, tożsamość, różnorodność, inicjatywy oraz pro-gramy unijne, proces uczenia się i nauczania.

Abstrakt

Unia Europejska, aby móc skutecznie konkurować na rynkach światowych, musi zdecydowanie umożliwić rozwój społeczeństwa poprzez zapewnienie najwyższego po-ziomu edukacji i szkoleń. Jednak obraz integracji europejskiej w zakresie edukacji, to nie tylko kwestie uznawania dyplomów, europejski system transferów punktów, kluby i studia europejskie, czy edukacja europejska w szkołach oraz programy i inicjatywy UE, to także problem tożsamości kulturowej, różnicy środowiska, czy akceptacji społeczeństwa. Wo-bec powyższego autor stawia sobie za cel odpowiedzenie na pytania o rozwijanie kom-petencji poznawania i rozumienia innych kultur, kierunki rozwoju jakie powinny zostać obrane, by uczący się mogli uzyskać odpowiednie kompetencje oraz jaka powinna być rola szkół, uczelni wyższych realizujących programy nauczania ukierunkowane na świat, jak i najbliższe otoczenie.

Pobrania

Opublikowane

2019-12-20

Numer

Dział

Artykuły