O czasopiśmie

Colloquium
ISSN 2081-3813
e-ISSN 2658-0365

Kwartalnik „Colloquium" ukazuje się od 2009 r. jako recenzowane czasopismo naukowe poświęcone szeroko pojętej problematyce edukacyjnej, filozoficzno-społecznej, kulturowej, badań nad bezpieczeństwem jak i politologicznej. Wiodącą w czasopiśmie dyscypliną naukową, wg aktualnej klasyfikacji, jest pedagogika oraz nauki o polityce i administracji (w ramach dziedziny nauk społecznych). Połączenie pedagogiki, stosunków międzynaorodwych i bezpieczeństwa nie jest częste. Pokazuje to specyfikę publikacji, w których znajdują się treści na pograniczu przywództwa i wychowania, obywatelskości, dowodzenia, społecznych aspektów sił zbrojnych czy militarnych aspektów stosunków międzynarodowych. Nie są one dominujące ale tworzą przestrzeń, w której nasz tytuł chce się rozwijać. 

Właścicielem i wydawcą czasopisma Colloquium jest Akademia Marynarki Wojennej w Gdyni.

Wszystkie artykuły są recenzowane. Procedura recenzowania jest zgodna z zaleceniami Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego.

Artykuły są publikowane na licencji Creative Commons BY NC ND 4.0.

Autor zachowuje prawa autorskie bez ograniczeń.

Każdy artykuł ma nadawany indywidualny numer DOI (cyfrowy identyfikator dokumentu elektronicznego).

Redakcja przeciwdziała nieuczciwym praktykom publikacyjnym zgodnie z wytycznymi Komitetu ds. Etyki Publikacyjnej COPE (Committee on Publication Ethics). Ponadto każdy artykuł poddawany jest analizie w systemie antyplagiatowym.

Wszystkie artykuły są dostępne w Open Access. „Colloquium” ukazuje się w wersjach: elektronicznej dostępnej w Internecie w formie otwartego dostępu i papierowej. Pierwotną (referencyjną) wersją czasopisma jest wersja online. 

Szczegółowe informacje na temat standardu przygotowania artykułu (jego struktury, zasad sporządzania przypisów i bibliografii, formularze do pobrania oraz opis procedury recenzowania) zamieszczone są w zakładce „Dla Autorów”.

Kwartalnik znajduje się na listach indeksowanych czasopism w:

- CEJSH (The Central European Journal of Social Sciences and Humanities);

- BazHum (Baza bibliograficzna polskich naukowych czasopism humanistycznych i społecznych);

- Index Copernicus Journal Master List (ICV 2021 = 100.00);

- ICM (Interdyscyplinarne Centrum Modelowania Matematycznego i Komputerowego Uniwersytetu Warszawskiego);

- ERIH PLUS (EUROPEAN REFERENCE INDEX FOR THE HUMANITIES AND SOCIAL SCIENCES);

- PBN / POL-index.

Decyzją Ministra Edukacji i Nauki  z dnia 5.01.2024 r. kwartalnik „Colloquium” (ISSN 2081-3813; e-ISSN 2658-0365) otrzymał 100 punktów z przypisanymi dyscyplinami naukowymi: nauki o bezpieczeństwie, nauki o polityce i administracji, pedagogika i psychologia. Numer czasopisma w wykazie Ministerstwa to 200014.

W 2019 i 2022 roku został zakwalifikowany do ministerialnego (MNiSW) programu „Wsparcie czasopism naukowych".

W latach 2022-2024 Colloquium zostało objęte wsparciem w ramach programu „Rozwój czasopism naukowych” (Umowa Nr RCN/SP/0379/2021/1). Kwota uzyskanego wsparcia to 70 600,00 zł.

Celem projektu jest wsparcie dynamicznego rozwoju i rozpoznawalności czasopisma poprzez rozwój praktyk wydawniczych oraz umiędzynarodowienie czasopisma, zgodnie z przyjętą Strategią Rozwoju czasopisma Colloquium.

Aktualny numer

Tom 17 Nr 2 (2025): Colloquium
  1. E. Sapia-Drewniak – The legal and organizational foundations of the education of adults in the Interwar period (1918–1939)
  2. Z. Szarota, R. Cierzniewska – Adult educator – the problems of professionalization
  3. E. Buczko, J. Kowalczyk – Zarys psychologii wojskowej – historia, współczesne wyzwania i implikacje edukacyjne
  4. E. Podgórska – The sense of injustice in objective hermeneutics. The objective and subjective components
  5. A. Tychmanowicz, A. Goździewicz-Rostankowska – Aksjologiczne konteksty pacyfizmu i niestosowania przemocy (non violence) w społeczeństwie obywatelskim
  6. A. Skuzińska, M. Plopa – Klimat organizacyjny szkoły a postrzeganie wsparcia społecznego. Perspektywa uczniów i nauczycieli
  7. B. Walczak, J. Kołodziejczyk, A. Walczak, S. Tricas-Sauras – Sport activity and alcohol use among adolescents. Challenges to the education and prevention management
  8. A. Kurowska-Susdorf, K. Kwidziński – The Conceptualization of Well-Being in the Context of Green Lessons Project In Outdoor Education
  9. W. Wójcik, M. Sokołowski – Zdalnie po zdalnym? Perspektywa porównawcza pracy nauczycieli przed i po pandemii COVID-19
  10. B. Thoilliez – A Principled Plea for Analogue Study Practices in the Digital University
  11. D. Zaworska-Nikoniuk – Przyczyny, kategorie i skutki patostreamingu – analiza jakościowa wybranych treści źródeł medialnych
  12. A. Paprotny, M. Kopczewski – Szkoła jako środowisko zapewniania cyberbezpieczeństwa dzieci i młodzieży – zagrożenie patostreamingiem
  13. J. Siemionow – Formy i jakość kontaktów z rodziną w ocenie mężczyzn odbywających karę pozbawienia wolności
  14. T. Szubrycht – Analiza realizacji zapisów rosyjskich dokumentów strategicznych w odniesieniu do akwenów morskich
  15. T. Rudowski (recenzja) – Zwycięstwa nieuznane? Artykuł recenzyjny monografii Piotra Sieniawskiego pt. “De Facto States in the Post-Soviet Space: the Cases of Abkhazia and South Ossetia”
Opublikowane: 2025-05-22
Wyświetl wszystkie wydania

W latach 2022-2024 Colloquium zostało objęte wsparciem w ramach programu „Rozwój czasopism naukowych” (Umowa Nr RCN/SP/0379/2021/1). Kwota uzyskanego wsparcia to 70 600,00 zł.

Celem projektu jest wsparcie dynamicznego rozwoju i rozpoznawalności czasopisma poprzez rozwój praktyk wydawniczych oraz umiędzynarodowienie czasopisma, zgodnie z przyjętą Strategią Rozwoju czasopisma Colloquium.